Płatki śniadaniowe nie mają przede mną tajemnic

Ach te „internety”! czegoż to się nie dowiaduję zaglądając tu i ówdzie. Ostatnio zajrzałam np. na stronę z moimi ulubionymi płatkami śniadaniowymi. Ot tak, z ciekawości i przy okazji dowiedziałam się, że: po pierwsze moja wiedza o różnorodności asortymentu jest mocno nieaktualna, po drugie śniadanie ma być pełnoziarniste, co mi zresztą bardzo odpowiada.

owsianka

Owsianka na śniadanie, to lubię!

Jem zdrowe śniadanie
Jeśli chodzi o śniadanie uważam się za zwolenniczkę rozwiązań zdrowych, smacznych i prostych. Na ogół spożywam pyszną owsiankę, która wywołuje u małżonka grymas niechęci albo płatki śniadaniowe z mlekiem roślinnym. Co również nie wzbudza entuzjazmu małżonka, który preferuje tosty z serem albo z wędliną… Moje śniadanko jest więc łatwe do przygotowania, smaczne, szczególnie, że dodaję często owoce, orzeszki, trochę ciemnego kakao. Jest też pożywne i zdrowe. Po lekturze informacji na stronie producenta moich płatków śniadaniowych, dowiedziałam się, że naprawdę dobrze wybrałam, ponieważ w moim porannym posiłku są tzw. pełne ziarna.

ziarno

Pełne ziarno

Co to są pełne ziarna i z czym to się je
Jak łatwo się domyślić pełne ziarno zawiera wszystkie jego jadalne części, czyli łuskę, bielmo i zarodek. W produktach takich jak np. wspomniane zdrowe płatki śniadaniowe znajdują się ziarna w całości, nieoczyszczane z zarodka i łuski. Tymczasem taka chociażby łuska to cenne źródło witamin z grupy B, białka oraz składników fitoodżywczych. Z kolei odrzucane często zarodki ziaren magazynują kluczowe składniki pokarmowe, witaminy z grupy B, węglowodany, cynk, żelazo, magnez, a także witaminę E. Bielmo dostarcza nam również białko i węglowodany. A zatem dopiero całe (pełne) ziarno stanowi cenny i wartościowy komplet. Według wskazówek, które znalazłam w internecie zalecaną dawkę pełnego ziarna dostarczy mi m.in.:
• 1 średnia kromka pełnoziarnistego chleba
• 1 mała pełnoziarnista bułka
• 1-2 miseczki pełnoziarnistych płatków śniadaniowych
• 3 pełnym łyżkom stołowym razowego makaronu
• 2 pełnym łyżkom ugotowanego brązowego ryżu
Z niemałym zadowoleniem stwierdzam, że pełnego ziarna w moim menu nie brakuje.

oats

Płatki śniadaniowe z owsa – zdrowie i smak

musli

Chętnie spróbuję musli

Płatki na śniadanie, batonik na deser
Wizyta w internetowym królestwie płatków śniadaniowych dała mi także możliwość zapoznania się z kompleksową ofertą. Dotychczas sięgałam głównie po klasykę gatunku, czyli corn flakes oraz nowość – bardzo smaczne Cheerios Oats z pełnoziarnistego owsa. Czasem skusiłam się na kakaowe Chocapic albo mały grzech na śniadanie, czyli słodkie Cini Minis. Tymczasem okazuje się, że tych płatków śniadaniowych jest całe bogactwo. Bardzo interesująco prezentuje się np. asortyment z serii Fitness albo Musli z owocami, orzechami…mniam.
Kolejna miła asortymentowo niespodzianka to batony zbożowe, które oczywiście znałam, ale także w dość okrojonym zakresie. Jak się okazuje tych pysznych przysmaków również jest wiele. Obecnie jestem na etapie testowania batoników Fitness (z truskawkami jest pyszny!) a następne na liście są batony zbożowe Musli z dodatkiem różnych owoców. Muszę przyznać, że to dla mnie znakomite rozwiązanie na chwile słabości, kiedy mam ochotę na małe słodkie co nieco.

fitness baton

Ulubiony truskawkowy batonik…

baton nestle

… wygląda tak, a smakuje wybornie

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia: nestle-cereals.pl, shutterstock

Autor: Aneta

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *