Pyszne brownie w diecie wegańskiej

Staram się odżywiać zdrowo i… zdroworozsądkowo, są jednak takie przysmaki, wobec których jestem absolutnie bezbronna. Niekwestionowanym liderem jest  czekolada i wariacje na temat, wśród których prym wiedzie ciasto nad ciastami, czyli brownie.

Cóż to takiego? Typowe dla amerykańskie kuchni ciasto czekoladowe. Oryginalnie brownie wykonuje się z gorzkiej czekolady, kakao, jajek, cukru, masła i niewielkiej ilości mąki. Takie brownie uwielbiałam i uważałam za jedyną opcję, dopóki nie poznałam wegańskich wersji mojego przysmaku, które zaskakują smakiem i… składnikami.

Z czego weganie potrafią zrobić obłędne i pyszne brownie, jak skutecznie i zdrowo zastępują tuczące ilości masła, jajka i cukier?

Brownie z aquafabą. Dla niewtajemniczonych – aquafaba to woda z gotowania ciecierzycy, a w przepisie mamy ponadto gorzką czekoladę, olej roślinny, trochę mąki, cukru pudru, kakao, proszku do pieczenia, mielonej wanilii, sól.

brownie czekolada

Czekoladowa pokusa

Brownie z kaszą jaglaną to całkiem „normalna” alternatywa niezdrowych wypieków. Jest bezglutenowe, bez dodatku masła, margaryny czy oleju, bez jajek i rafinowanego cukru, jedynie z kaszą jaglaną, suszonymi owocami, orzechami i dużą ilością kakao.

brownie kasza

Zdrowa słodycz

Kolejna niespodzianka to pełnoziarniste brownie z batata, czyli wszystko co najlepsze ze słodkich batatów i daktyli z odrobiną pełnoziarnistej mąki, dobrej jakości kakao i bez tłuszczu.

brownie 2

Delikatne brownie z batata

Ciężkie, słodkie i mokre brownie zrobimy z… fasoli. Ta opcja najbardziej przypomina „prawdziwe” ciasto czekoladowe. Mąkę zastępują migdały, a zatem mamy kolejny bezglutenowy przysmak.

z fasoli

Zaskakująco pyszne brownie z fasoli

Surowe brownie – wilgotne i mocno czekoladowe, a składniki to samo zdrowie: migdały, orzechy nerkowca, suszone daktyle, kakao, wanilia, sól wanilia. I nie pieczemy!

w filiżance

Szybko i pysznie
Fot: food.com

Na deser słodycz w kilka minut czyli brownie z mikrofali
Składniki na 1 filiżankę:
2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej lub kokosowej
1½ łyżki cukru
1 łyżka kakao
1 łyżka oleju roślinnego
1–2 łyżki mleka roślinnego lub odrobinę więcej (w zależności od mąki)
Wszystkie składniki mieszamy bezpośrednio w filiżance, zaczynając od suchych produktów. Wstawiamy do mikrofali i nastawiamy na 1 minutę na 800W. Można zjeść na ciepło albo cierpliwe poczekać aż ostygnie, ja nie doczekuję…

Zdjęcia: shutterstock, veganbaking.net

Autor: Aneta

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *