Fotografie to nie tylko zapisane na obrazach wspomnienia z wakacji, ważnych spotkań towarzyskich, imprez rodzinnych, występów dzieci itp. To również istotne narzędzie prezentacji o charakterze biznesowym, wizerunkowym. Wiadomo przecież, że obraz, zdjęcie widzimy najpierw i albo je „kupujemy” albo do nas nie przemawia. Dlatego dla zleceniodawców profesjonalnych sesji istotne jest, aby wykonał je najlepszy fotograf, oczywiście w subiektywnej ocenie, w kontekście zadania i jego specyfiki.
W ocenie swoistej „przydatności” fotografa najbardziej przydatne będzie tzw. portfolio, czyli prezentacja zdjęć, które mają charakteryzować zarówno umiejętności i warsztat autora, jak i obszar, w którym działa. Dowiemy się czy jest to najlepszy fotograf w zakresie portretów rodzinnych, fotoreportaży z imprez czy też specjalizuje się w fotografii biznesowej, prezentacji wizerunku itp.
Zapewne dla wielu klientów to będzie najlepszy fotograf biznesowy i wizerunkowy. Moim zdaniem portfolio zdecydowanie przemawia za wyborem autora zdjęć, jeśli chce się profesjonalnie zaprezentować charakter firmy, korporacji, przedsięwzięcia, czy też swój wizerunek np. jako kandydata na wymarzone stanowisko.



Portrety biznesowe mają budować markę, pokazać charakter charyzmę i profesjonalizm. W tym samym nurcie funkcjonuje fotografia korporacyjna, z tym że dotyczy firmy, korporacji jako całości, motywem przewodnim jest współpraca, grupa, działanie.

W przypadku portretów indywidualnych najlepszy fotograf powinien wydobyć z modela to, co najlepsze dla potrzeb konkretnej prezentacji.


Zdjęcia:portret24.pl, shutterstock